Ma Emma, Malvin, Zseraldina névnap van.
Fiók
Jelszó:
Legnépszerűbb
Vajdasági magyar-magyar szótár
Remélhetőleg segítségével jobban megértjük egymást. >
“Hálát adunk, hogy Erdély Romániához tartozik”
„Ordítani Kárpátia koncerteken és hullarészegen üvölteni, dögölj meg büdös zsidó.” Ille István ( Kanadai Magyar Hírlap): >
A rikkancs ismét jelenti (18.)
Megőrültem. Ezt már kezdem felfogni, de lehet, hogy csak hülyülök. Tizenöt éve nem engedem Sára lányomnak >
A rikkancs ismét jelenti (22.)
Simor Márton a becsületes neve. 1975-ben született. Szegedi szobrász és tanár. Mivel vallom, hogy az emberiség >
A rikkancs ismét jelenti (12.)
Zsozsó! Őt szinte mindenki így ismeri. Zentai lány, asszony, akinek vadregényes élete valahol mostanság tisztult le. >
A rikkancs ismét jelenti (21.)
Ifjúság Mikor Kolumbusz a zsivajgó partra lépetts követték társai, az ittas tengerészek,szagos szél támadt s lábához hullt >
A rikkancs ismét jelenti (20.)
Mondhatnám azt is, gyerekkori pajtások vagyunk, de ez nem igaz, hisz Robi egy tízessel fiatalabb, és >
A rikkancs ismét jelenti (1.)
Valamelyik nap a múlt héten megcsörren a telefonom, és Árpád közli velem, hogy 19-év után újra >
Újra itt a Napló! - hozzászólások
A Napló újraindulása alkalmából megjelent cikkhez több hozzászólás érkezett. Meggyőződésünk, hogy egyes vélemények tájékozatlanságnól fakadnak. Megpróbáltuk közölni >
A rikkancs ismét jelenti (13.)
Magamnak ezeket a kérdéseket írtam fel. Olyan emlékeztetőnek, miután vasárnap délután rám csörgött: >
Madárdal
Jó magyarnak lenni. Tudom ezt már rég óta, de most szombaton valahogy különösen jó volt, sok >
A rikkancs ismét jelenti (8.)
Ma egy könyvről szeretnék szólni. Ez a gondolat már vagy fél éve érik bennem, de most, >
Napi ajánló
Megérkezett Chagall 56-os forradalom előtt tisztelgő képe
Az 1956-os keltezésű képen békegalamb óv egy gyermekét ölelő anyát egy égő város mellett. Librarius:
Kicsomagolták a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM) szerdán Marc Chagall Anya gyermekével című litográfiáját, amely a Rejt/Jel/Képek 1956 – A forradalom titkos művészete című, június 23-án nyíló kiállításra érkezett.
A múzeum olyan kiállítást állított össze az 1956-os forradalom hatvanadik évfordulójára, amely sajátos párbeszédet jelenít meg 1956-ról szóló képzőművészeti alkotások és történeti tárgyak segítségével.
Az eseményeket átélő művészek, akik megtapasztalták a lelkesedést, az utcai eseményeket, nem ritkán a halált, sokszor azonnal rajzolni, festeni kezdtek.
Sümegi György művészettörténész az elmúlt évtizedekben ezeket az alkotásokat kutatta, és hatalmas kollekciót gyűjtött egybe a forradalom képzőművészeti anyagából. Ezt a több mint háromszáz darabot számláló gyűjteményt a Nemzeti Múzeum néhány éve megvásárolta, már azzal a szándékkal, hogy kiállítást rendezzen belőle.
Csorba László elmondása szerint június 23-tól a múzeum falain egy klasszikus képzőművészeti gyűjtemény darabjai lógnak majd, más intézményektől kölcsönzött műalkotásokkal kiegészítve, ezekhez az MNM történeti tárgyakból teremt izgalmas installációs környezetet. A Múzeumkertben például egy T-34 harckocsi utal majd arra, hogy a forradalom idején a szovjet tankok is benyomultak a kertbe.
Tudható azonban, hogy nemcsak a magyar képzőművészek reagáltak az 1956-os forradalom élményére – hívta fel a figyelmet Csorba László, Chagall például egyértelműen a magyar forradalom előtt tisztelgett Anya gyermekével című képével.
A 20. század egyik legnevesebb képzőművésze a születőben lévő Szovjetunióból költözött Párizsba, de ez az élmény nem devalválta benne a forradalom eszméjét, így felismerte a magyarok – éppen a szovjetek ellen folytatott – szabadságküzdelmének lenyűgöző erejét.
Chagall mindezt egy olyan szimbólumrendszerben fogalmazta meg, melyet minden európai ember ért: az 1956-os keltezésű képen békegalamb óv egy gyermekét ölelő anyát egy égő város mellett.
A nizzai Musée National Marc Chagall által kölcsönzött grafika Magyarországon még sosem volt látható; az MMN művészettörténésze, Gödölle Mátyás hosszú kutatás után bukkant rá a nizzai múzeum katalógusában.
Következő cikk: Évadzáró bemutató volt a Kosztolányi Dezső Színházban
Kommentek
Ehhez a cikkhez még nem fűztek megjegyzést.
Komment írásához be kell jelentkeznie.
Legfrissebb
Káoszba fulladt a brüsszeli szélsőjobbos konferencia
A New York Times szerint örül az európai jobboldal, mert brüsszeli tanácskozásukat törölni próbálták. Pedig a >
A Guardian arra szólítja fel Iránt, illetve Izraelt, hogy lépjenek vissza a szakadék széléről
Ellentétük ugyanis nyílt háborúval fenyeget. A világ persze nem tudja, mit szabadítanak el a megtorló akciók, >
Nagy siker lett volna az iráni légitámadás elhárítása?
Roger Boyes, a Times diplomáciai szerkesztője azt elfogadja, hogy újrakeverték a geopolitikai kártyákat. Immár Teherán közvetlenül >
A világ a háború szélén áll
Izraelnek nincs más választása: válaszolnia kell az Iránból indított támadásra – küldi elemzését Izraelből a Daily >
A Közel-Kelet egy olyan, nagy háború küszöbén áll, amelyet senki sem akar
Erre mutat rá David Ignatius, a Washington Post biztonságpolitikai szakírója. A Biden-kormányzat felhasznál minden lehetséges diplomáciai >
Az ember, aki kihívja Orbán Viktort
A kormány elbizonytalanodása kézzel fogható. A kegyelmi ügy keményen eltalálta Orbánékat, annál is inkább, mert a >
Mi történik, ha Ukrajna veszít?
Ha Oroszország el tudja foglalni egész Ukrajnát, akkor több, mint ezer kilométerrel nőne meg a közös >
A bennfentes, aki kihívja Orbán Viktort
Magyar Péter személyében egy korábbi bennfentes hívja ki Orbán Viktort – mindössze két hónap alatt az >
Az orosz atomfenyegetés miatt nem jönnek a német cirkálórakéták
Kijevben, egy titkos helyen nyilatkozott a német jobboldali Die Welt munkatársának, miközben országa az invázió kezdete >
Anti-Orbán jelenségnek…
… nevezi Paul Lendvai Magyar Péter felbukkanását. Az újdonsült politikus úgy jelent meg a színen, mint >
Megmukkant a magyar ellenzék, ám ez egyelőre csak olyan, mint egy távoli villámlás
Erre mutat rá kommentárjában a Neue Kronen Zeitungban Kurt Seinitz, aki annak idején elsőnek vette észre a >
A remény mint drog
Nem az az ellenség, aki diagnosztizálja a daganatot (ami társadalmi szempontból az öntudattalanság, a közöny, valamint >